П`ятниця, 14.12.2018, 08:35
Вітаю Вас Гість | RSS

Малинська ЗОШ №5 І-ІІІ ступенів

Міні-чат
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

ДО ВІДОМА БАТЬКІВ

ФОРМУВАННЯ МОТИВАЦІЇ ДО САМООСВІТИ

Вчимося спонукати себе до самоосвітньої діяльності

 

Проаналізуйте, чи завжди ви це робите:

 

1.   Аналізуєте свої слабкі та сильні сторони.

2.   Визначаєте свої потреби, інтереси, мету, мотиви.

3.   Знаєте, як долати свої недоліки, бо ознайомилися з інформаці­єю, як це робили видатні люди.

4.   Відчуваєте в собі силу здійснити процес самовдосконалення, са­морозвитку, самовиховання, самоосвіти.

5.   Знаєте, як здобувати інформацію з різноманітних джерел інфор­мації, володієте певними навичками.

6.   Самостійно організуєте свою діяльність.

7.   Опрацьовуєте матеріал осмислено, знаходите можливості його застосування у своєму житті.

Ви все це вмієте робити і робите? Є позитивні результати такої роботи? Чудово! Успіх іде за вами.

Ви відчуваєте певні труднощі? Є бажання подолати їх, але ви не знаєте як? Зверніться до компетентних людей, до відповідної літе­ратури. Успіх неодмінно приходить до зацікавлених, наполегливих та завзятих.

Корисні звички для успішного навчання та самонавчання

Щоб бути успішним у навчанні та самонавчанні, підготуйте себе до цього, формуючи такі звички:

• Відповідайте за себе. Відповідальність — це усвідомлення того, що для досягнення успіху ви самі маєте визначити свої пріоритети, розподілити час і ресурси.

Сконцентруйтеся на своїх цінностях і принципах. Не дозво­ляйте друзям і знайомим вказувати, що для вас важливо.

Поставте першочергові речі першими. Не дозволяйте іншим відвертати вашу увагу від поставленої мети. Визначте час і місце сво­єї найбільшої продуктивності. Розташуйте пріоритети відповідно до ступеня складності матеріалу.

• Показуйте себе з кращого боку.

• Спочатку зрозумійте інших, а потім намагайтеся, щоб зро­зуміли вас.

Шукайте найкраще розв'язання проблеми.

Будьте вимогливими до себе.

Пам'ятка з самоосвіти

1.   Постав перед собою завдання самостійно поліпшувати свої до­сягнення в навчанні, виявляй при цьому наполегливість.

2.   Подумай, які риси характеру потрібні тобі в самостійному жит­ті, які з них ти можеш сформувати в себе під час навчання.

3.   Проаналізуй, як ти виконуєш навчальні завдання. Дай собі від­повідь на запитання:

 

• Для чого ти вчишся?

• Чи вмієш ти самостійно виконувати навчальні завдання?

• Як ти перевіряєш себе: під час виконання домашнього завдання; коли вже все виконаєш; плануєш, який вийде результат?

• Як довго ти можеш бути уважним і працездатним?

• У який час протягом дня ти працюєш краще?

• Чи вмієш ти зосередитися на навчальному завданні, коли тобі щось заважає?

• Чи користуєшся ти пам'ятками під час виконання домашнього завдання?

 

Пам'ятки з організації самоосвітньої компетентності учнів

• Які недоліки у твоїй навчальній діяльності можуть тобі заважати самостійно працювати, здобувати знання?

Відповідаючи на подані вище запитання, спробуй поставити пе­ред собою завдання поліпшити самостійне здобуття знань

 

УМІННЯ САМООРГАНІЗАЦІЇ

Розподілити час — значить скласти розклад занять, дотри­муватися його, організувати свої заняття відповідно до пріори­тетів.

Пам'ятки з організації самоосвітньої компетентності учнів

Керівні принципи

• Стежте за часом.

• Аналізуйте, як ви проводите час.

• Звітуйте перед собою, коли ви марно витрачаєте час.

• Зазначайте, коли ви працюєте продуктивно.

 

Знання про власний розподіл часу дозволяє спланувати краще свій час.

•           Напишіть список, що потрібно зробити. Ранжуйте проблеми за ступенем значущості.

•           Заведіть щоденник, заносьте туди заплановані справи.

•           Заведіть записну книжку для довгострокового планування.
 

Планування для ефективного розкладу занять

« Виділіть достатньо часу для сну, добре збалансованої дієти та до­звілля.

• Визначтеся з пріоритетами.

• Виділіть час для повторення відразу після навчальних занять.

• Сплануйте заняття 50-хвилинними блоками.

• Оберіть для занять місце, де вам не заважатимуть.

• Внесіть у розклад щотижневе повторювання.

 

Як треба працювати

1.   Підготуй усе необхідне для роботи.

2.   Прибери з робочого місця все зайве.

3.   Навчальні посібники розклади за порядком.

4. Розпочавши роботу, не поспішай.

5.   Не працюй до цілковитої втоми, роби перерви.

6.   Під час роботи не їж, не пий. Роби це під час перерви.

7.   Будь зосередженим під час роботи.

8.   Якщо не виходить, не хвилюйся, зроби перерву, заспокойся й продовжуй роботу.

9.   Вдало виконавши роботу, не хвалися. Закінчивши її, впорядкуй своє місце.

 

З практики формування самоосвітньої компетентності

 

 

Сім кроків до вміння організовувати свій час

1. Складання списку справ.

2. Упорядкування, класифікація справ у списку.

3. Розподіл списку на два: список регулярних справ і список ін­ших справ.

4.      Перетворення нерегулярних справ на регулярні й точно спла­новані.

5. Розподіл регулярних справ на жорстко фіксовані в часі й ті, що мають часові рамки.

6. Чітке фіксування в часі регулярних справ, закріплення за ними одних і тих самих годин.

7. Визначення ступеня невідкладності нерегулярних справ, осо­бливо тих, які можуть перетворитися на термінові.

Про раціональний режим навчальних занять

1.     Необхідно в середньому після кожної години розумової праці робити десятихвилинну перерву для відпочинку.

2.     Відпочинок під час перерви має бути активним, саме це підви­щує чутливість нервової системи, зміцнює увагу й пам'ять, активізує розумову діяльність.

3.     Слід враховувати, що в першій половині дня більшість людей має вищу працездатність, ніж у другій.

4.  Перш ніж стати до роботи, потрібно її продумати так, щоб у мозку склалася модель готової роботи і весь порядок трудових при­йомів.

5.     Потрібно обирати таку послідовність трудових дій, щоб ре­зультати вже виконаних операцій не були порушені наступними діями.

6.     Слід прагнути до поліпшення умов для виконання наступних операцій у результаті попередніх дій.

Пам'ятки з організації самоосвітньої компетентності учнів

Як готувати домашні завдання?

1.   Приступайте до роботи тільки після відпочинку.

2.   Готуйте уроки «сьогодні на сьогодні»: це краща профілактика забування.

3.   Починайте роботу з настановою запам'ятати надовго.

4.   Під час виконання домашнього завдання чергуйте предмети різ­них циклів.

4. Постійно контролюйте якість виконаного завдання.

Як здійснити самопідготовку

1.   Виконувати домашню роботу слід починати в точно встановле­ний час.

2. Перш ніж розпочати роботу, перевір готовність робочого місця.

3.   Розпочинаючи роботу, зосередься, подумай, із чого почнеш.

4. Намагайся всі утруднення усунути самостійно.

5.   Про завдання дізнавайся зі щоденника або закладки в підруч­нику.

6.   Якщо забув правило, спробуй пригадати, перевір себе за підруч­ником.

7.   Починай самопідготовку в певному порядку, наприклад: мова, математика, читання

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Грудень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31